Wsparcie techniczne2018-01-28T09:06:31+01:00

Centrum pomocy użytkowników Flota-Online

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, pytań lub sugestii dotyczących funkcjonowania systemu, zapraszamy do skorzystania z następujących form kontaktu:

wiadomość
Wyślij zapytanie

Formularz kontaktu mailowego wymaga podania tytułu wiadomości, treści wiadomości oraz podania swojego adresu e-mail.

KONTAKT
wiadomość
Live Chat

Opcja jest dostępna w górnym menu po zalogowaniu do aplikacji Flota-Online. Opcja wymaga podania imienia i nazwiska lub nazwy firmy oraz adresu e-mail. Po zalogowaniu zostaje przydzielony konsultant, który pomoże w rozwiazaniu problemu.

wiadomość
Telefon

Serdecznie zapraszamy do rozmowy telefonicznej i przekazania swojego zapytania w sposób bezpośredni. Nr telefonu: +48 61 624 24 30

Zadzwoń

Pytania i odpowiedzi

Aplikacja Flota-Online

Każdy użytkownik systemu monitoringu pojazdów Flota-Online otrzymuje swój indywidualny adres strony www, służącej do zarządzania flotą pojazdów. Budowa adresu wygląda następująco: nazwa_firmy.flota-online.pl

W celu zalogowania się do serwisu, należy wejść na witrynę własnej firmy, a następnie wpisać login + hasło i kliknąć w przycisk ‚>’. Załadowana wówczas zostanie strona główna systemu. Po zalogowaniu w prawym górnym narożniku okna widoczny będzie login użytkownika.

System jest przygotowany do obsługi kilku języków: polski, angielski, niemiecki, rosyjski i ukraiński.

UWAGA:
Do systemu może logować się dowolna ilość osób. Dla każdego użytkownika można stworzyć indywidualny login i hasło.

Po zalogowaniu do systemu monitoringu pojazdów Flota-Online istnieje możliwość zmiany hasła ustawionego przez administratora. W tym celu należy z górnego menu wybrać opcję “Zmień hasło”. Następnie w odpowiednich polach należy podać stare hasło oraz nowe hasło. Po kliknięciu przycisku “Zapisz”, hasło zostanie zmienione.

Aby odzyskać możliwość logowania w przypadku, gdy użytkownik zapomni swoje hasło, należy nacisnąć przycisk logowania ‚>’, co uaktywni opcję “Zapomniałeś hasła?”.

Uruchomienie funkcji “Zapomniałeś hasła?” pojawi się nowe okno, w którym należy podać adres e-mail, na które ma zostać wysłane przypomnienie hasła. Adres e-mail musi być zgodny z tym, jaki przypisany jest do danego użytkownika systemu monitoringu pojazdów Flota-Online. Dla potwierdzenia tej czynności należy również przepisać kod z obrazka umieszczonego poniżej adresu. Po wciśnięciu przycisku “Resetuj” na podany adres e-mail zostanie wysłane wygenerowane nowe hasło.

Flota-Online oferuje dostęp do aplikacji monitorowania floty przez przeglądarkę www oraz aplikację mobilną (NOWOŚĆ!). W przypadku korzystania przez przeglądarkę internetową nie jest wymagana instalacja żadnych dodatkowych składników.

System monitoringu pojazów Flota-Online funkcjonuje poprawnie w czterech najpopularniejszych przeglądarkach www:
– Internet Explorer
– Mozilla Firefox
– Google Chrome
– Safari

Do prawidłowego działania systemu potrzebny jest również stały dostęp do Internetu.

Aby w pełni korzystać ze wszystkich funkcji systemu, konieczne jest posiadanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej, uwzględniającej najnowsze aktualizacje oprogramowania.

System Flota-Online

Czy mogę włożyć swoją kartę SIM do urządzenia?2021-12-02T21:44:11+01:00

Urządzenia są zabezpieczone, tak aby działały z naszą infrastrukturą. Otwarcie urządzenia i wymiana karty SIM na inną spowoduje, że urządzenie przestanie działać. Przeszliśmy certyfikowane testy naszych urządzeń, aby mieć w ofercie urządzenia zgodne z usługą e-TOLL i taki produkt oferujemy. Ingerencja w urządzenie łamie zasady gwarancji naszego produktu oraz usługi e-TOLL.

Ile będę czekał na dostawę urządzeń OBU?2021-12-02T21:44:03+01:00

Zamówienia naszych klientów staram się realizować jak najszybciej. Na chwilę obecną czas dostawy od momentu wykonania płatności przez zamawiającego to 24 godziny.

Urządzenie via-TOLL było zamontowane na szybie – czy Wasze urządzenie OBU również muszę zamontować na szybie?2021-12-02T21:43:54+01:00

Nie, naszych urządzeń nie trzeba montować na szybie. Urządzenie podłączone pod akumulator, jak sama nazwa wskazuje, zamontowane bezpośrednio do niego może znajdować się w jego pobliżu (np. w komorze silnika).

Dużo ważniejszą kwestią jest sposób montażu urządzenia, a nie jego miejsce. Urządzenia powinny być skierowane odpowiednim bokiem ku górze (ku niebu), aby mieć pewność poprawnego jego działania. Jest to szczegółowo wyjaśnione w instrukcji użytkownika dodawanej do każdego urządzenia.

Czy mogę odebrać urządzenie OBU osobiście w Waszej siedzibie firmy?2021-12-02T21:43:40+01:00

Tak, zamówione urządzenia można odebrać w naszej siedzibie po wcześniejszym umówieniu się na odbiór osobisty. Zapraszamy do zakupu urządzeń w naszym sklepie internetowym lub poprzez naszą infolinię.

Skąd mam pewność że urządzenie OBU działa poprawnie?2021-12-02T21:42:58+01:00

Każde z urządzeń posiada diody informujące o aktualnym statusie działania urządzenia. Do każdej wysyłki załączamy instrukcję działania urządzenia, w której treści znajduje się opis tych statusów.

Dodatkowo można skontaktować się z naszą infolinią techniczną w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.

Jak można zamówić urządzenie OBU?2021-12-02T21:42:35+01:00

Urządzenia można zamawiać poprzez nasz sklep internetowy.

Co muszę zrobić dalej jak już dostanę urządzenia?2021-12-02T21:42:24+01:00

Należy zalogować się w IKK (Internetowe Konto Klienta) na stronie www.etoll.gov.pl, a następnie do każdego swojego pojazdu przypisać zakupione urządzenie. Do przypisania urządzenia do pojazdu służy indywidualny numer biznesowy, który naklejony jest na każdym z naszych urządzeń. Wszystko jest szczegółowo opisane na stronie www.etoll.gov.pl.

A co z abonamentem po roku?2021-12-02T21:42:06+01:00

Po roku możliwe jest odnowienie abonamentu na kolejny rok. Obecnie kwota ta to 99zł netto.

Dlaczego muszę płacić abonament?2021-12-02T21:42:14+01:00

W ramach opłaty abonamentowej zapewniamy aktywację oraz utrzymanie karty SIM, opłaty za przesyłanie danych, utrzymanie infrastruktury informatycznej przekazującej dane do serwerów rządowych Ministerstwa Finansów oraz obsługę techniczną naszej infolinii.

Kto zamontuje urządzenie OBU/ZSL w moich pojazdach?2021-12-02T21:41:36+01:00

Urządzenia OBU są tak przygotowane, że montaż pozostawiamy we własnym zakresie. Natomiast urządzenia ZSL montowane są przez wykfalifikowanego i autoryzowanego instalatora, którego przyjazd umówimy z klientem.

Co to są urządzenia OBU i ZSL?2021-12-02T21:39:59+01:00

Urządzenie OBU (ang. On Board Unit) to proste w samodzielnym montażu, urządzenie GPS przekazujące dane geolokalizacyjne za pomocą transmisji danych GSM. Finalnie dane te otrzymuje Ministerstwo Finansów i na podstawie tego rozliczane są przejazdy za płatne odcinki dróg na terenie Polski.

Urządzenia ZSL (Zewnętrzny System Lokalizacyjny) różni się tym, że klient dostaje dostęp do aplikacji mapowej, gdzie ma podgląd na lokalizację pojazdu, historie przejechanych tras, szereg raportów możliwych do wygenerowania itp. Ponad to oferta naszych urządzeń ZSL jest dużo bogatsza niż urządzeń OBU, dzięki czemu jesteśmy w stanie spełnić wygórowane oczekiwania klientów.

Szczegółowa oferta dostępna jest u naszych opiekunów handlowych.

Posiadam Wasze urządzenie OBU, ale chciałbym mieć dostęp do aplikacji wizualizującej aby mieć podgląd na pojazdy. Jak to zrobić?2021-12-02T21:40:44+01:00

Dostęp do aplikacji wymaga przejścia na wariant ZSL. Mamy przygotowaną specjalną ofertę handlową dla takich klientów.

Jakie urządzenia OBU posiadają Państwo w ofercie?2021-12-02T21:40:28+01:00

Posiadamy dwa typy takich urządzeń:

  • podłączane bezpośrednio pod akumulator
  • przystosowane do wtyczki pod gniazdo zapalniczki.

Zasada działania ich jest taka sama – dla użytkownika przede wszystkim różnią się one sposobem podłączenia.

W jaki sposób mogę załączyć roaming, a w jaki wyłączyć?2021-12-02T21:41:02+01:00

Roaming załączyć możemy w każdej chwili, na prośbę osoby uprawnionej, nawet pod koniec miesiąca. Wyłączenie roamingu następuje z ostatnim dniem miesiąca.

Czy montując nadajnik GPS mogę stracić gwarancję na instalację elektryczną w samochodzie?2021-12-02T21:41:12+01:00

Nadajniki montowane przez naszą firmę posiadają wszystkie niezbędne homologacje, certyfikaty jakości i norm, które obowiązują na terenie Unii Europejskiej. Montując nasz nadajnik nie traci się gwarancji fabrycznej na pojazd.

Brak sygnału GPS – co się stało?2015-08-18T19:36:58+01:00

Urządzenie informuje o braku sygnału GPS – możliwe przyczyny to: samochód wjechał do garażu, pomieszczenia, pod most, do tunelu, do gęstego lasu, wąskiej uliczki. Urządzenie ma zasięg GSM, ale nie ma zasięgu GPS.

Czy nadajnik może się zepsuć? Jak długa jest gwarancja?2015-08-18T19:36:45+01:00

Nadajnik jest urządzeniem elektronicznym, które może ulec uszkodzeniu, awarii. Flota-Online udziela 24 miesięcznej gwarancji, w trakcie której bezpłatnie dojeżdżamy do klienta i naprawiamy awarię. Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji o kolejne 12 miesięcy robiąc przeglądy kontrolne.

Czy przy zmianie samochodu będzie można przemontować nadajnik, czy trzeba kupować nowy?2015-08-18T19:36:32+01:00

Przy wymianie pojazdu istnieje możliwość przełożenia nadajnika do nowego. Wiąże się to z poniesieniem przez klienta kosztu demontażu oraz montażu.

Czy Flota-Online działa w tunelach i na parkingach podziemnych?2015-08-18T19:36:19+01:00

Usługa GPS działa na zasadzie widzialności satelity. Będąc w tunelu lub parkingu podziemnym aplikacja pokaże nam komunikat o braku sygnału GPS opisany poniżej, jednakże zapisze w pamięci wszystkie dane i jak tylko pojazd pojawi się ponownie w zasięgu satelity uzyska dostęp do wszystkich zmagazynowanych danych.

Czy mogę udostępnić podgląd innej osobie?2015-08-18T19:36:05+01:00

Mają Państwo pełny dostęp do zarządzania aplikacją, co pozwala na samodzielne tworzenie użytkowników, nadawanie im różnych uprawnień, w tym także do jakich pojazdów mają mieć dostęp.

Czy monitoring Flota-Online działa za granicą? Jeżeli tak to w jakich państwach?2015-08-18T19:35:52+01:00

Flota-Online przy załączonym roamingu działa na całym świecie.

Czy monitoring Flota-Online pokrywa całą Polskę? A co, gdy wyjadę za granicę?2015-08-18T19:35:38+01:00

Tak, Flota-Online pokrywa całą Polskę. W momencie wyjazdu za granicę, bez załączonego roamingu, urządzenie magazynuje wszystkie dane, które po powrocie w zasięg polskiego operatora komórkowego zrzuca na serwery.

Czy wykorzystując komunikator za granicą będę ponosił dodatkowe opłaty?2015-08-18T19:35:23+01:00

Wszystkie komunikaty zarówno z centrali jak i od kierowcy są wliczone w opłatę roamingowa tak więc nie generuje dodatkowych opłat.

Czy mogę używać do komunikacji innej nawigacji niż Garmin?2015-08-18T19:35:09+01:00

Ze względu na możliwości nawigacji Garmin można wykorzystać tylko nawigacje tego producenta. Garmin udostępnił nam odpowiedni protokół, który zaprogramowaliśmy na potrzeby komunikacji.

Czy wykorzystując komunikator za granicą będę ponosił dodatkowe opłaty?2015-08-18T19:34:45+01:00

Wszystkie komunikaty zarówno z centrali jak i od kierowcy są wliczone w opłatę roamingowa tak więc nie generują dodatkowych opłat.

Co to jest komunikator?2017-10-28T12:20:54+01:00

Komunikator jest to urządzenie służące do komunikacji centrala – kierowca – centrala. Pozwala nam za pomocą aplikacji (tzw. mini Outlook) nadzorować pracę kierowców, kontaktować się z nimi, skutecznie realizować powierzone im zadania i przede wszystkim ograniczyć koszty użytkowania telefonów GSM, szczególnie za granicą. Aplikacja jest w pełni konfigurowalna przez centralę i umożliwia: tworzenie komunikatów centrali, komunikatów kierowców, zapytań centrali, na które kierowca ma daną odpowiedź, wysyłania destynacji – wykorzystując komunikator jako nawigację posiadającą bardzo dokładne mapy Europy, doprowadzenie kierowcy oraz ładunku bezpośrednio do celu.

Jakie możliwości daje monitoring?2015-08-18T19:34:03+01:00

Do największych zalet monitoringu należą: aktualna pozycja (zależna od trzech parametrów), historia przebytych tras (od początku zamontowania urządzenia w pojeździe/maszynie), komunikację z kierowcą, raportowanie oraz kontrole: wydajności pracy pracowników, prędkości oraz pełen nadzór nad gospodarką paliwową.

Czy serwis www.flota-online.pl działa na komputerach Mac OSX i komputerach z systemem Linux?2015-08-18T19:32:21+01:00

Flota-Online działa na wszystkich platformach. Do prawidłowego działania aplikacji potrzebna jest jedna z w/w przeglądarek oraz dostęp do Internetu.

Na jakich przeglądarkach internetowych działa strona www.flota-online.pl2015-08-18T19:31:49+01:00

Aplikacja wspiera cztery najpopularniejsze przeglądarki www – Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome oraz Safari.

W jaki sposób działa Flota-Online?2015-08-18T19:31:29+01:00

Flota-Online działa w oparciu o technologię GPS/GPRS. GPS (Global Positioning System) system nawigacji satelitarnej obejmujący całą kulę ziemską. Działanie polega na pomiarze czasu dotarcia sygnału radiowego z satelitów do odbiornika. GPRS (General Packet Radio Service) technologia stosowana w sieciach GSM do pakietowego przesyłania danych. Połączenie w/w technologii oraz przesyłanie danych na nasze serwery umożliwiają Państwu monitorowanie floty pojazdów, generowanie wszelkiego rodzaju raportów, monitorowanie stanu paliwa, komunikację z kierowcą oraz wiele innych funkcji.

Tytuł

Przejdź do góry