Centrum pomocy użytkowników Flota-Online
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, pytań lub sugestii dotyczących funkcjonowania systemu, zapraszamy do skorzystania z następujących form kontaktu:
Live Chat
Opcja jest dostępna w górnym menu po zalogowaniu do aplikacji Flota-Online. Opcja wymaga podania imienia i nazwiska lub nazwy firmy oraz adresu e-mail. Po zalogowaniu zostaje przydzielony konsultant, który pomoże w rozwiazaniu problemu.
Pytania i odpowiedzi
Aplikacja Flota-Online
System Flota-Online
Urządzenia są zabezpieczone, tak aby działały z naszą infrastrukturą. Otwarcie urządzenia i wymiana karty SIM na inną spowoduje, że urządzenie przestanie działać. Przeszliśmy certyfikowane testy naszych urządzeń, aby mieć w ofercie urządzenia zgodne z usługą e-TOLL i taki produkt oferujemy. Ingerencja w urządzenie łamie zasady gwarancji naszego produktu oraz usługi e-TOLL.
Zamówienia naszych klientów staram się realizować jak najszybciej. Na chwilę obecną czas dostawy od momentu wykonania płatności przez zamawiającego to 24 godziny.
Nie, naszych urządzeń nie trzeba montować na szybie. Urządzenie podłączone pod akumulator, jak sama nazwa wskazuje, zamontowane bezpośrednio do niego może znajdować się w jego pobliżu (np. w komorze silnika).
Dużo ważniejszą kwestią jest sposób montażu urządzenia, a nie jego miejsce. Urządzenia powinny być skierowane odpowiednim bokiem ku górze (ku niebu), aby mieć pewność poprawnego jego działania. Jest to szczegółowo wyjaśnione w instrukcji użytkownika dodawanej do każdego urządzenia.
Tak, zamówione urządzenia można odebrać w naszej siedzibie po wcześniejszym umówieniu się na odbiór osobisty. Zapraszamy do zakupu urządzeń w naszym sklepie internetowym lub poprzez naszą infolinię.
Każde z urządzeń posiada diody informujące o aktualnym statusie działania urządzenia. Do każdej wysyłki załączamy instrukcję działania urządzenia, w której treści znajduje się opis tych statusów.
Dodatkowo można skontaktować się z naszą infolinią techniczną w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.
Urządzenia można zamawiać poprzez nasz sklep internetowy.
Należy zalogować się w IKK (Internetowe Konto Klienta) na stronie www.etoll.gov.pl, a następnie do każdego swojego pojazdu przypisać zakupione urządzenie. Do przypisania urządzenia do pojazdu służy indywidualny numer biznesowy, który naklejony jest na każdym z naszych urządzeń. Wszystko jest szczegółowo opisane na stronie www.etoll.gov.pl.
Po roku możliwe jest odnowienie abonamentu na kolejny rok. Obecnie kwota ta to 99zł netto.
W ramach opłaty abonamentowej zapewniamy aktywację oraz utrzymanie karty SIM, opłaty za przesyłanie danych, utrzymanie infrastruktury informatycznej przekazującej dane do serwerów rządowych Ministerstwa Finansów oraz obsługę techniczną naszej infolinii.
Urządzenia OBU są tak przygotowane, że montaż pozostawiamy we własnym zakresie. Natomiast urządzenia ZSL montowane są przez wykfalifikowanego i autoryzowanego instalatora, którego przyjazd umówimy z klientem.
Urządzenie OBU (ang. On Board Unit) to proste w samodzielnym montażu, urządzenie GPS przekazujące dane geolokalizacyjne za pomocą transmisji danych GSM. Finalnie dane te otrzymuje Ministerstwo Finansów i na podstawie tego rozliczane są przejazdy za płatne odcinki dróg na terenie Polski.
Urządzenia ZSL (Zewnętrzny System Lokalizacyjny) różni się tym, że klient dostaje dostęp do aplikacji mapowej, gdzie ma podgląd na lokalizację pojazdu, historie przejechanych tras, szereg raportów możliwych do wygenerowania itp. Ponad to oferta naszych urządzeń ZSL jest dużo bogatsza niż urządzeń OBU, dzięki czemu jesteśmy w stanie spełnić wygórowane oczekiwania klientów.
Szczegółowa oferta dostępna jest u naszych opiekunów handlowych.
Dostęp do aplikacji wymaga przejścia na wariant ZSL. Mamy przygotowaną specjalną ofertę handlową dla takich klientów.
Posiadamy dwa typy takich urządzeń:
- podłączane bezpośrednio pod akumulator
- przystosowane do wtyczki pod gniazdo zapalniczki.
Zasada działania ich jest taka sama ? dla użytkownika przede wszystkim różnią się one sposobem podłączenia.
Roaming załączyć możemy w każdej chwili, na prośbę osoby uprawnionej, nawet pod koniec miesiąca. Wyłączenie roamingu następuje z ostatnim dniem miesiąca.
Nadajniki montowane przez naszą firmę posiadają wszystkie niezbędne homologacje, certyfikaty jakości i norm, które obowiązują na terenie Unii Europejskiej. Montując nasz nadajnik nie traci się gwarancji fabrycznej na pojazd.
Urządzenie informuje o braku sygnału GPS – możliwe przyczyny to: samochód wjechał do garażu, pomieszczenia, pod most, do tunelu, do gęstego lasu, wąskiej uliczki. Urządzenie ma zasięg GSM, ale nie ma zasięgu GPS.
Nadajnik jest urządzeniem elektronicznym, które może ulec uszkodzeniu, awarii. Flota-Online udziela 24 miesięcznej gwarancji, w trakcie której bezpłatnie dojeżdżamy do klienta i naprawiamy awarię. Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji o kolejne 12 miesięcy robiąc przeglądy kontrolne.
Przy wymianie pojazdu istnieje możliwość przełożenia nadajnika do nowego. Wiąże się to z poniesieniem przez klienta kosztu demontażu oraz montażu.
Usługa GPS działa na zasadzie widzialności satelity. Będąc w tunelu lub parkingu podziemnym aplikacja pokaże nam komunikat o braku sygnału GPS opisany poniżej, jednakże zapisze w pamięci wszystkie dane i jak tylko pojazd pojawi się ponownie w zasięgu satelity uzyska dostęp do wszystkich zmagazynowanych danych.
Mają Państwo pełny dostęp do zarządzania aplikacją, co pozwala na samodzielne tworzenie użytkowników, nadawanie im różnych uprawnień, w tym także do jakich pojazdów mają mieć dostęp.
Flota-Online przy załączonym roamingu działa na całym świecie.
Tak, Flota-Online pokrywa całą Polskę. W momencie wyjazdu za granicę, bez załączonego roamingu, urządzenie magazynuje wszystkie dane, które po powrocie w zasięg polskiego operatora komórkowego zrzuca na serwery.
Wszystkie komunikaty zarówno z centrali jak i od kierowcy są wliczone w opłatę roamingowa tak więc nie generuje dodatkowych opłat.
Ze względu na możliwości nawigacji Garmin można wykorzystać tylko nawigacje tego producenta. Garmin udostępnił nam odpowiedni protokół, który zaprogramowaliśmy na potrzeby komunikacji.
Wszystkie komunikaty zarówno z centrali jak i od kierowcy są wliczone w opłatę roamingowa tak więc nie generują dodatkowych opłat.
Komunikator jest to urządzenie służące do komunikacji centrala ? kierowca ? centrala. Pozwala nam za pomocą aplikacji (tzw. mini Outlook) nadzorować pracę kierowców, kontaktować się z nimi, skutecznie realizować powierzone im zadania i przede wszystkim ograniczyć koszty użytkowania telefonów GSM, szczególnie za granicą. Aplikacja jest w pełni konfigurowalna przez centralę i umożliwia: tworzenie komunikatów centrali, komunikatów kierowców, zapytań centrali, na które kierowca ma daną odpowiedź, wysyłania destynacji ? wykorzystując komunikator jako nawigację posiadającą bardzo dokładne mapy Europy, doprowadzenie kierowcy oraz ładunku bezpośrednio do celu.
Do największych zalet monitoringu należą: aktualna pozycja (zależna od trzech parametrów), historia przebytych tras (od początku zamontowania urządzenia w pojeździe/maszynie), komunikację z kierowcą, raportowanie oraz kontrole: wydajności pracy pracowników, prędkości oraz pełen nadzór nad gospodarką paliwową.
Flota-Online działa na wszystkich platformach. Do prawidłowego działania aplikacji potrzebna jest jedna z w/w przeglądarek oraz dostęp do Internetu.
Aplikacja wspiera cztery najpopularniejsze przeglądarki www – Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome oraz Safari.
Flota-Online działa w oparciu o technologię GPS/GPRS. GPS (Global Positioning System) system nawigacji satelitarnej obejmujący całą kulę ziemską. Działanie polega na pomiarze czasu dotarcia sygnału radiowego z satelitów do odbiornika. GPRS (General Packet Radio Service) technologia stosowana w sieciach GSM do pakietowego przesyłania danych. Połączenie w/w technologii oraz przesyłanie danych na nasze serwery umożliwiają Państwu monitorowanie floty pojazdów, generowanie wszelkiego rodzaju raportów, monitorowanie stanu paliwa, komunikację z kierowcą oraz wiele innych funkcji.